Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Comprehensive needs analysis for the development of construction safety education tools in immersive reality

Comprehensive needs analysis for the development of construction safety education tools in immersive reality

Título
Comprehensive needs analysis for the development of construction safety education tools in immersive reality
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2020-09
Autores
Alfredo Soeiro
(Autor)
FEUP
João Poças Martins
(Autor)
FEUP
Peter Mesaros
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Matej Mihic
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ivica Zavrski
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Nicolaos Theodossiou
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Classificação Científica
CORDIS: Ciências Tecnológicas
FOS: Ciências da engenharia e tecnologias
Outras Informações
Resumo (PT):
Abstract (EN): Construction industry remains one of the most hazardous industries to work in, despite numerous efforts by researchers and practitioners to improve levels of Health & Safety (H&S) and reduce the number of accidents which occur on the construction sites. A potential method to reduce the number accidents is to educate construction workers in hazard identification and to raise their awareness of the risks they face at the construction site through the use of emerging technologies such as Virtual Reality (VR) and Augmented Reality (AR). This paper presents the first intellectual output of an Erasmus+ project titled Construction Safety with Education and Training using Immersive Reality (CSETIR), whose goal is to examine and apply such VR and AR tools to improve the levels of H&S. Through the literature review and discussions with relevant stakeholders, most appropriate training methods were identified for the development of safety educational tools in the following project phases. VR and AR technologies have the potential to train construction workers in H&S, especially those who have little experience in construction safety, workers with literacy limitations and workers that do not speak the local language. Visual training tools, especially immersive ones, also provide better retention of acquired knowledge and skills. An immersive reality safety education tool, therefore, has the potential to increase the levels of construction H&S and to reduce the number of accidents at construction sites.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 10
Documentos
Nome do Ficheiro Descrição Tamanho
Comprehensive needs analysis for the development of construction safety education tools in immersive reality - Final https://edshare.gcu.ac.uk/id/eprint/6185 763.69 KB
Joint CIB WO99 & TG59 International https://www.w099tg592020.com/uploads/1/3/0/5/130510093/cib_proceedings_2020.pdf 5337.43 KB
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Engenharia da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-05-18 às 20:15:39 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias