Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > The Visual Storytelling as a Way to Create Knowledge and Empathy Between Generations in Academic Institutions

The Visual Storytelling as a Way to Create Knowledge and Empathy Between Generations in Academic Institutions

Título
The Visual Storytelling as a Way to Create Knowledge and Empathy Between Generations in Academic Institutions
Tipo
Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2020-09-18
Autores
Rui Santos
(Autor)
FBAUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Conferência Internacional
The Barcelona Conference on Arts, Media & Culture
Barcelona, 2020/09/17-19
Outras Informações
Resumo (PT):
Abstract (EN): How can academic institutions value and promote the knowledge of retired professors and researchers in the field of design and art? The answer to this question induces a plurality of possibilities that share a common conclusion - Institutions could and should do more. This paper focuses on a pedagogical experience that explored the approach of a new generation of students to a group of retired professors and researchers from the Faculty of Fine Arts of the University of Porto (Portugal), through the construction of graphic narrative artefacts. We started working from an archive made by interviews, visual and sound documents that collect the pedagogical, scientific, artistic and biographical knowledge and legacy of each professor or researcher. It was from these materials that each student worked, first bringing together elements that enabled the construction of the universe and particularities of each interviewee and, finally, producing narratives that offer a critical vision of a retired generation. We used the visual storytelling, for its ability to combine different signs in the representation of the real and symbolic and for its creative and communicational potential. The final publications proved that the knowledge of the retired generation is dynamic and useful for the new generations. Its legacy is fundamental for the understanding of the future of academic institutions and must be worked, visible and celebrated.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 14
ISBN: 2435-9475
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Materiais de Apoio Letivo Projeto 1 2022 (2022)
Publicação Didática
Pedro Amado; Rui Vitorino Santos
mutantes e outros lugares estranhos- portfolio (2009)
Outras Publicações
Graciela Machado; rui vitorino santos
Lote 265: para uma geografia do Douro (2012)
Outras Publicações
Graciela Machado; Rui Vitorino Santos

Ver todas (33)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Engenharia da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-05-19 às 07:52:07 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias