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Fragility Assessment of Traffic Embankments Exposed to Earthquake-Induced Liquefaction

Título
Fragility Assessment of Traffic Embankments Exposed to Earthquake-Induced Liquefaction
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2020-09-29
Autores
A. Viana da Fonseca
(Autor)
FEUP
Oblak, A.
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Kosic, M.
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Logar, J.
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Título: Applied SciencesImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Vol. 10
Página Final: 6832
Editora: MDPI
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Classificação Científica
CORDIS: Ciências Tecnológicas > Engenharia > Engenharia civil > Geotecnia
FOS: Ciências da engenharia e tecnologias > Engenharia civil
Outras Informações
ID Authenticus: P-00S-WZ8
Abstract (EN): In this study, a vulnerability analysis of road and railway embankments to earthquake-induced liquefaction deformations was carried out. The result of the vulnerability analysis was a set of fragility curves that were obtained for several embankment and soil-profile geometries, as well as for the material properties of the liquefiable layer. The fragility curves were based on the numerical calculations obtained from FLAC 2D software in conjunction with the PM4Sand material model used for simulating the behavior of liquefaction-susceptible soils during dynamic shaking. The fragility analysis was performed using an incremental dynamic analysis approach considering a set of 30 ground motions and at least eight intensity levels. Permanent vertical displacement of the middle top point of the embankment was selected as the damage parameter, while the intensity measure was expressed in terms of peak ground acceleration at bedrock. Fragility curves were derived for three damage states, including minor, moderate and extensive damage, based on threshold values proposed in the literature. The influence of a single model variable was examined through comparison of the fragility curves.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 19
Documentos
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