Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Modeling writing development: contribution of transcription and self-regulation to portuguese students' text generation quality

Modeling writing development: contribution of transcription and self-regulation to portuguese students' text generation quality

Título
Modeling writing development: contribution of transcription and self-regulation to portuguese students' text generation quality
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2013
Autores
Teresa Limpo
(Autor)
FPCEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 105 2
Páginas: 401-413
ISSN: 0022-0663
Editora: APA
Indexação
Classificação Científica
FOS: Ciências sociais > Psicologia
Outras Informações
ID Authenticus: P-005-18J
Abstract (EN): Writing is a complex activity that requires transcription and self-regulation. We used multiple-group structural equation modeling to test the contribution of transcription (handwriting and spelling), planning, revision, and self-efficacy to writing quality at 2 developmental points (Grades 4-6 vs. 7-9). In Grades 4-6, the model explained 76% of the variance in writing quality, and transcription contributed directly to text generation. This finding suggests that, for younger students, handwriting and spelling were the strongest constraints to text generation. In Grades 7-9, the model explained 82% of the variance in writing quality. Although transcription did not contribute directly to text generation, it contributed indirectly through planning and self-efficacy. The progressive automatization of transcription throughout school years may contribute to the acquisition and development of self-regulatory skills, which, in turn, positively influence the quality of text generation. Explicit instruction and practice in handwriting, spelling, planning, and revising along with nurturing of realistic self-efficacy beliefs may facilitate writing development beyond primary years of schooling.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Contacto: tlimpo@fpce.up.pt
Nº de páginas: 13
Documentos
Nome do Ficheiro Descrição Tamanho
_9__Limpo_AlvesJEP13preprints (5) Author's Post-print 292.06 KB
Existem documentos associados à publicação sem acesso permitido.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Reading-writing connections: towards integrative literacy science (2020)
Livro
Rui Alves; Teresa Limpo; R. Malatesha Joshi
Introduction to reading-writing connections: the integration roads ahead (2020)
Capítulo ou Parte de Livro
Rui Alves; Teresa Limpo; R. Malatesha Joshi
Handwriting and spelling (2019)
Capítulo ou Parte de Livro
Rui Alves; Teresa Limpo; Naymé Salas; R. Malatesha Joshi
Fostering the capabilities that build writing achievement (2015)
Capítulo ou Parte de Livro
Rui Alexandre Alves; Teresa Limpo

Ver todas (19)

Da mesma revista

The impact of promoting transcription on early text production: effects on bursts and pauses, levels of written language, and writing performance (2016)
Artigo em Revista Científica Internacional
Rui Alves; Teresa Limpo; Raquel Fidalgo; Lenia Carvalhais; Luisa Alvares Pereira; São Luís Castro
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Engenharia da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-05-19 às 04:04:49 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias