Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Teachers' role in curriculum design in Portuguese schools

Teachers' role in curriculum design in Portuguese schools

Título
Teachers' role in curriculum design in Portuguese schools
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2013
Revista
Vol. 19 5
Páginas: 478-491
ISSN: 1354-0602
Editora: Taylor & Francis
Indexação
Classificação Científica
FOS: Ciências sociais > Ciências da educação
Outras Informações
ID Authenticus: P-006-6S5
Abstract (EN): Teachers' role in curriculum design is a broad question that inspires political educational reforms among European countries, a trend that even extends to higher education politics. The perspective on teachers' role in curriculum, both at the level of the policies and of the practices, shapes recent educational reforms in Portugal. These are the concerns underlying our research that intends to substantiate school teachers' involvement in curriculum development as it is experienced by them, and while comparing their views to the roles they are attributed in the political and academic dominant discourses. To reach teachers' perceptions, we distributed questionnaires which were completed by 214 teachers in primary and secondary schools. We could conclude that the enactment of a professional identity on the basis of teacher assumption of their role as real curriculum designers is still far from being achieved.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Contacto: anamouraz@fpce.up.pt
Notas: <a href="http://gateway.isiknowledge.com/gateway/Gateway.cgi?GWVersion=2&SrcAuth=Alerting&SrcApp=Alerting&DestApp=WOS&DestLinkType=FullRecord&KeyUT=000324569400015">Acesso à Web of Science</a> <br> <a href="http://www.scopus.com/record/display.url?eid=2-s2.0-84885126140&origin=resultslist">Acesso à Scopus</a>
Nº de páginas: 14
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação com acesso permitido.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

The diagnostic evaluation as condition to contextualize the curriculum (2011)
Resumo de Comunicação em Conferência Internacional
Carlinda Leite; Preciosa Fernandes; Ana Mouraz
Does contextualization challenge critical approaches of curriculum? (2011)
Resumo de Comunicação em Conferência Internacional
Ana Mouraz; Carlinda Leite; Preciosa Fernandes
O lugar da dimensão pedagógica na formação de professores da Universidade do Porto (2013)
Capítulo ou Parte de Livro
Preciosa Fernandes; Carlinda Leite; Ana Mouraz; Marta Sampaio
Avaliação externa de escolas: impacto e efeitos no desenvolvimento do trabalho docente (2014)
Capítulo ou Parte de Livro
Carlinda Leite; Preciosa Fernandes; Ana Mouraz; Marta Sampaio
Influências da avaliação externa das escolas no desenvolvimento de uma cultura de autoavaliação (2014)
Artigo em Revista Científica Nacional
Ana Lopes; Preciosa Fernandes; Carlinda Leite

Ver todas (21)

Da mesma revista

Veteran teachers and digital technologies: myths, beliefs and professional development (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Angélica Monteiro; Ana Mouraz; Leanete Thomas Dotta
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Engenharia da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-05-19 às 08:59:24 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias